Τετάρτη 24 Μαρτίου 2010

Ρέγκε κι όποιος αντέξει

Της Μαρίας Μαρκουλή
Φωτογραφία
«O πατέρας μου δούλευε στον δρόμο, η μητέρα μου στα χωράφια. Ήμασταν πάρα πολύ φτωχοί. Εγώ πήγαινα σχολείο μέχρι τα 15 μου. Δεν έμαθα απολύτως τίποτε. Τα πάντα μου τα δίδαξε η φύση. Όταν σταμάτησα το σχολείο, δεν υπήρχε τίποτε άλλο να κάνω από να δουλέψω στα χωράφια κι εγώ. Δεν μ΄ άρεσε και πολύ αυτό, οπότε άρχισα να παίζω ντόμινο και παίζοντας άρχισα να εξασκώ το μυαλό μου και να μαθαίνω να διαβάζω το μυαλό των άλλων». Αυτό, λέει ο Λι Σκρατς Πέρι, αποδείχτηκε εξαιρετικά χρήσιμο στο μέλλον.
Στις συνεντεύξεις του βέβαια μπορεί κανείς να ακούσει και άλλες πολλές εκδοχές της ίδιας ιστορίας και μπορεί να είναι όλες τους ακριβείς. Ο Λι Σκρατς Πέρι άλλωστε είναι ο εξωγήινος της ρέγκε μουσικής ή με πιο πεζούς χαρακτηρισμούς ένας από βασικούς που έχουν επηρεάσει το σύμπαν της reggae/dub από την Τζαμάικα ώς το Πέραμα και από τα χρόνια που ξεκινούσε την καριέρα του, στη δεκαετία του ΄50 μέχρι σήμερα που οι drum΄n bass ντιτζέις υποβάλλουν τα σέβη τους.
Πλανήτης Λι Πέρι καλεί Γη πολύ πιο συχνά από ό,τι η κοινή γνώμη μπορεί να πιστεύει. Στα 74 του συνεχίζει να ηχογραφεί και να κάνει παραγωγές- πρόσφατα συνεργάστηκε με Dubblestandart στο «Return From Ρlanet Dub». Πολύς δρόμος δηλαδή από τότε που ξεκίνησε σαν πωλητής στο θρυλικό sound system του Κλέμεντ Κόξον Ντοντ.
«Είμαι καλλιτέχνης, μουσικός, μάγος, τραγουδιστής, είμαι τα πάντα. Είμαι από κάπου αλλού, αλλά η καταγωγή μου είναι από την Αφρική». Έτσι συστήνεται στον κόσμο από όταν άρχιζε να πειραματίζεται με τους ήχους που έδωσαν το dub ώς πρόσφατα που συνεργάστηκε με τον Άντριαν Σέργουντ στο «Τhe Μighty Upsetter».
Όσες φορές και από όποιον έχεις ακούσει το «Chase the Devil», η ερμηνεία του Μαξ Ρόμιο θα βγαίνει πάντα μπροστά. Άλλη μεγάλη προσωπικότητα αυτός, θεωρείται πως είναι ουσιαστικά ο άνθρωπος που έδωσε το συγκεκριμένο στυλ στη ρέγκε μουσική. Από τους Ρrodigy ώς τον Κάνιε Γουέστ και τον Jay-z, πολλοί σαμπλάρουν κομμάτια του, κλασικά αυθεντικά ρέγκε ρεφρέν .
Μαζί με τους δυο, Μαξ Ρόμιο και Λι Σκρατς Πέρι, οι Τζαμαϊκανοί βετεράνοι Τhe Congos της ευρύτερης ρέγκε παρέας, αφού όλοι έχουν συνεργαστεί σε διάφορα στούντιο και ηχογραφήσεις έρχονται μαζί στην Αθήνα, από όπου δεν θα λείψει ο Βρετανός Αdrian Sherwood και οι δικοί μας Jamerllada, πιστοί στα χρώματα της Τζαμάικας.
Από την Ελβετία, όπου ο Λι Πέρι ζει πια μόνιμα με τη γυναίκα του και τα παιδιά του, στέλνει μηνύματα για Love & Ρeace και ακόμη περισσότερα reggae beats στα οποία, φαίνεται, έχει ανακαλύψει, όχι μόνο το νόημα της ζωής του αλλά και το ελιξίριο της νεότητας. Εκτός κι αν στ΄ αλήθεια είναι ο εξωγήινος που όλοι φανταζόμαστε... Πράγμα πολύ πιθανό.   

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Γράψτε ελεύθερα την άποψή σας!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...