Τετάρτη, 28 Σεπτεμβρίου 2011

Οι εκδηλώσεις των 46ων Δημητρίων που φιλοξενούνται στο Κ.Θ.Β.Ε.

Οι εκδηλώσεις των 46ων Δημητρίων που φιλοξενούνται στο Κ.Θ.Β.Ε. τον Οκτώβριο είναι πολλές και σημαντικές:

Σάββατο 1/10 & Κυριακή 2/10/2011 - 'Ρίττερ, Ντένε, Φος" του Τόμας Μπέρνχαρντ (Πολωνία)
Εθνικό Θέατρο "STARY" της Κρακοβίας (Θέατρο Εταιρείας Μακεδονικών Σπουδών, στις 21.00 μ.μ)
Σκηνοθεσία: Krystian Lupa

Τρίτη 4/10 & Τετάρτη 5/10/2011 - "Τhird Generation" των Yael Ronen & the Company (Γερμανία- Ισραήλ) SCHAUBUHNE am Lehniner Platz και Εθνικό Θέατρο "HABIMA" (Θέατρο Εταιρείας Μακεδονικών Σπουδών, στις 21.00 μ.μ)
Σκηνοθεσία: Yael Ronen

Παρασκευή 7/10 & Σάββατο 8/10/2011 - "Ελληνική Νομαρχία", άγνωστου συγγραφέα που εκδόθηκε το 1806 ( ΚΘΒΕ) Σκηνοθεσία: Γιάννης Ρήγας (Γκαράζ Μονής Λαζαριστών, στις 21.00, με ελεύθερη είσοδο)

Σάββατο 8/10/2011 -"Τhis door is too small (for a bear) Βέλγιο CRACE ELLEN BARKEY & NEEDCOMPANY Xορογραφία: Grace Ellen Barkey (Θέατρο Εταιρείας Μακεδονικών Σπουδών, στις 21.00 μ.μ)

Σάββατο 8/10 & Κυριακή 9/10 - "The table", Μουσική -Θεατρική Performance (Πολωνία)
KΑRBIDO (Θέατρο Εταιρείας Μακεδονικών Σπουδών, νέο Υπερώο, 8/10 στις 19.00, 9/10 στις 21.00)

Πέμπτη 13/10 - "Storm and Come" (Ισραήλ) Χορογραφία: YASMEEN GODDER (Θέατρο Εταιρείας Μακεδονικών Σπουδών, στις 21.00 μ.μ)

ΕΘΝΙΚΟ ΘΕΑΤΡΟ «STARY» ΤΗΣ ΚΡΑΚΟΒΙΑΣ

Ρίττερ, Ντένε, Φος του Τόμας Μπέρνχαρντ

Θέατρο Εταιρείας Μακεδονικών Σπουδών
Σάββατο 1 & Κυριακή 2 Οκτωβρίου, στις 21.00

Εικαστικός καλλιτέχνης, συγγραφέας και σκηνοθέτης, ο Κρίστιαν Λούπα (γεν. 1943) είναι μία από τις μεγαλύτερες μορφές του ευρωπαϊκού θεάτρου. Δάσκαλος της σκηνοθεσίας στην Ακαδημία Δραματικής Τέχνης της Κρακοβίας εδώ και περίπου τριάντα χρόνια, θεωρείται ο πνευματικός πατέρας μιας ολόκληρης γενιάς πολωνών σκηνοθετών, ανάμεσά τους ο Γκζέγκορζ Γιαρζίνα και ο Κρίστοφ Βαρλικόφσκι. Από το 1986, ο Κρίστιαν Λούπα συνεργάζεται με το Εθνικό Θέατρο Στάρυ της Κρακοβίας, ένα από τα παλαιότερα και πιο ιστορικά θέατρα της Πολωνίας. Οι παραστάσεις του, για τις οποίες συνήθως δημιουργεί ο ίδιος και το δραματουργικό και το εικαστικό υλικό, έχουν ταξιδέψει σε ολόκληρο τον κόσμο και έχουν κερδίσει πολυάριθμα βραβεία και διακρίσεις, ενώ, ο ίδιος έχει τιμηθεί για το σύνολο του έργου του και με το Ευρωπαϊκό Βραβείο Θεάτρου.

Δύο αδελφές, υποδέχονται τον αδελφό τους στο οικογενειακό σπίτι όπου κατοικούν. Εκείνες είναι ηθοποιοί, σχεδόν αποσυρμένες από το επάγγελμα. Εκείνος φιλόσοφος. Στο μικρό, ασφυκτικό σύμπαν αυτής της συνάντησης, κάτω από τα πορτρέτα της οικογένειας, ο Μπέρνχαρτ εισχωρεί στις νευρώσεις και τις ακυρωμένες επιθυμίες, συγχέει επιδέξια τα όρια ανάμεσα στην πραγματικότητα και το θέατρο και συνθέτει ένα έργο δωματίου με μουσικές παραλλαγές που εκτελούνται από τρία πρόσωπα, τα οποία αγωνίζονται ανελέητα να επιβιώσουν μέσα στη δυσαρμονία. Γι’ αυτό το έργο με την υπόγεια ένταση, ο Μπέρνχαρτ αντλεί από την οικογενειακή ιστορία του φιλοσόφου Λούντβιχ Βιτγκενστάιν, αλλά και από τις προσωπικότητες αγαπημένων του ηθοποιών.

Στην παράσταση του Λούπα, ο Piotr Skiba, η Malgorzata Hajewska-Krzysztofik και η Agnieszka Mandat, τρεις σπουδαίοι ερμηνευτές του θεάτρου Στάρυ, δημιουργούν έναν σκηνικό κόσμο που μοιάζει ολότελα έγκλειστος, αδιαπέραστος από τη φυσική παρουσία των θεατών, ένα σαγηνευτικό θέατρο κεκλεισμένων των θυρών.

«Ο Κρίστιαν Λούπα είναι ένας από τους σημαντικότερους καλλιτέχνες του πολωνικού θεάτρου ακριβώς γιατί γνωρίζει πώς να μαγνητίζει το κοινό, περικλείοντας μέσα σε έναν φαινομενικά αθώο, καθημερινό κόσμο, όλες τις αγωνίες και τις εντάσεις, τα συναισθήματα σε όλες τις αποχρώσεις τους» (Polytika)

«Ο Λούπα μας οδηγεί μέσα από τον δαίδαλο των ανθρώπινων συναισθημάτων. Βυθίζεται στην ψυχή των ανθρώπων, μέχρι να ακουμπήσει στα σκοτεινά της βάθη. Κάθε βράδυ, ο σκηνοθέτης και οι ηθοποιοί του ακολουθούν με την ίδια αφοσίωση αυτό το μονοπάτι.» (Teatr)

Info: www.stary.pl

Μετάφραση: Jacek St. Buras
Σκηνοθεσία-σκηνογραφία: Krystian Lupa
Μουσική: Jacek Ostaszewski

Διανομή:
Ρίττερ: Małgorzata Hajewska-Krzysztofik
Ντένε: Agnieszka Mandat
Φος: Louis Piotr Skiba
Οδηγός σκηνής: Zbigniew S. Kaleta
Υποβολέας: Iwona Gołębiowska

Στα πολωνικά με ελληνικούς υπέρτιτλους

Διάρκεια: 3 ώρες με δύο διαλείμματα
Τιμές εισιτηρίων 15€,10€, 5€ (ειδικές κατηγορίες)

«Third Generation» των Yael Ronen & the Company

SCHAUBUHNE am Lehniner Platz (Βερολίνο) και ΕΘΝΙΚΟ ΘΕΑΤΡΟ «ΗΑΒΙΜΑ» (Τελ Αβίβ)

Θέατρο Εταιρείας Μακεδονικών Σπουδών 21.00

Τρίτη 4 & Τετάρτη 5 Οκτωβρίου, στις 21.00

Στο πλαίσιο του προγράμματος του ΥΠ.ΠΟ.Τ «Θεσσαλονίκη – Σταυροδρόμι Πολιτισμών»

Η βερολινέζικη Schaubühne, είναι ένα από τα πιο ιστορικά και φημισμένα θέατρα της Γερμανίας. Από την ίδρυσή της, το 1962, ταυτίστηκε με μερικές από τις σημαντικότερες μορφές του γερμανικού θεάτρου. Από το 1999 μέχρι σήμερα, καλλιτεχνικός διευθυντής της Schaubühne είναι ο σκηνοθέτης Τόμας Όστερμαιερ.

Το Εθνικό Θέατρο Habima του Ισραήλ ιδρύθηκε στο Μόσχα το 1919. Το 1928 ο θίασος εγκαταστάθηκε στο Τελ Αβίβ, όπου καθιερώθηκε ως ο κορυφαίος θεατρικός οργανισμός της χώρας. Καλλιτεχνικός διευθυντής του Habima είναι ο σκηνοθέτης Ιλάν Ρόνεν.

Αυτή η παράσταση «ανοιχτής φόρμας», που δημιουργήθηκε από τη συγγραφέα και σκηνοθέτιδα Γιάελ Ρόνεν, σε συνεργασία με μια ομάδα γερμανών, ισραηλινών και παλαιστίνιων ηθοποιών, επιχειρεί να αναλύσει τις σχέσεις των τριών εθνών – με άλλα λόγια, να λύσει έναν γόρδιο δεσμό. Ο θίασος αποτελείται από νέους Γερμανούς που προέρχονται από οικογένειες τόσο από την πρώην δυτική, όσο και από την πρώην ανατολική Γερμανία. Άλλοι πάλι είναι μουσουλμάνοι ή χριστιανοί Παλαιστίνιοι με ισραηλινά διαβατήρια. Κάποιοι είναι εβραίοι, που ζουν στο Ισραήλ, την Ευρώπη, ακόμη και τη Νότια Αφρική… Όλοι τους ανασύρουν τις προσωπικές και οικογενειακές τους μνήμες για να κατανοήσουν τις περίπλοκες και οδυνηρές διαδρομές που συνδέουν τις εθνικές τους ιστορίες.

Η Γιάελ Ρόνεν, η πιο ενδιαφέρουσα ισραηλινή σκηνοθέτης της γενιάς της, πρωτοπόρα και προκλητική, θέλει να μιλήσει για το Εδώ και το Τώρα, κοιτάζοντας όμως πίσω, στο παρελθόν, στις προηγούμενες γενιές που διαμόρφωσαν τις ταυτότητες όλων αυτών των νέων ανθρώπων. Ποια είναι η υφή της μνήμης, της ενοχής…; Πώς φτιάχνονται οι θύτες και τα θύματα; Πώς διαμορφώνονται οι μύθοι, οι συμμαχίες και οι συγκρούσεις που συνιστούν την εθνική μας συνείδηση; «Τα στερεότυπα έχουν καταρρεύσει», λέει η Ρόνεν, τοποθετώντας επί σκηνής τη νεότερη γενιά, που τολμά να ψηλαφήσει, να αμφισβητήσει τα κληρονομημένα τραύματα, οδηγώντας τον θεατή άλλοτε στη συγκίνηση και άλλοτε σε ασυγκράτητα γέλια.

Η παράσταση Third Generation ξεκίνησε ως work in progress και πήρε την οριστική της μορφή στο Ισραήλ και τη Γερμανία, πριν αρχίσει την επιτυχημένη ευρωπαϊκή της περιοδεία.

Σκηνοθεσία: Yael Ronen

Δραματουργική συνεργασία: Amit Epstein, Irina Szodruch

Παίζουν: Knut Berger, Niels Bormann, Karsten Dahlem, Ishai Golan, George Iskandar, Orit Nahmias, Rawda, Ayelet Robinson, Judith Strößenreuter, Yusef Sweid

Διάρκεια: περίπου 1 ώρα και 50 λεπτά (ακολουθεί συζήτηση με το κοινό)

Συμπαραγωγή: Schaubühne Berlin, Habima National Theatre of Israel, Ruhrtriennale 2009 (παραγγελία του Theater der Welt 2008).

«Συναρπαστική, καταπιεστική, εφιαλτική, πολεμική και διδακτική παράλληλα. Αλλά, πάνω απ’ όλα μια παράσταση τρομερά αστεία και απελευθερωτική. Ένα ανοιχτό παράθυρο στο μέλλον.» - Die Welt

Η Ρόνεν μας οδηγεί με τέτοια ταχύτητα στο επίπεδο του απόλυτου παραλογισμού, που αναγκάζει τους θιασώτες των ηθικών αρχών και του πολιτικά ορθού να χοροπηδούν στις θέσεις τους – σου έρχεται να αρχίσεις να ουρλιάζεις ή να πέσεις κάτω από τα γέλια.» - Berliner Morgenpost

«Η παράσταση της Ρόνεν μπορεί να κυριαρχείται από μια χιουμοριστική ελαφρότητα, όμως πρόκειται για ένα γέλιο που συχνά παγώνει στα χείλη. Το κωμικό στοιχείο, όπως στις πικρές κωμωδίες του Ταμπόρι, προκύπτει από το πένθος και την απόγνωση που γεννά το ανείπωτο.» - Süddeutsche Zeitung

Τιμές εισιτηρίων 15€,10€, 5€ (ειδικές κατηγορίες)



ΤΑ ΔΙΚΑ ΜΑΣ ΠΑΙΔΙΑ

«EΛΛΗΝΙΚΗ ΝΟΜΑΡΧΙΑ»

Παρασκευή 07/10 & Σάββατο 08/10/2011
Γκαράζ Μονής Λαζαριστών, ώρα 9 μμ.

Το Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος παρουσιάζει, στο πλαίσιο των 46ων Δημητρίων, το έργο «Ελληνική Νομαρχία» ένα εμβληματικό κείμενο άγνωστου συγγραφέα που εκδόθηκε το 1806 και πραγματεύεται τη χρηστή διοίκηση του Κράτους. Η «Ελληνική Νομαρχία», κείμενο ρηξικέλευθο και επίκαιρο ακόμη και σήμερα, το οποίο ανέβηκε από το Κ.Θ.Β.Ε. για πρώτη φορά στο θέατρο, σε μια παράσταση- σχόλιο στο «ελληνικό δαιμόνιο», τον Μάϊο του 2011, θα παρουσιαστεί, σε σκηνοθεσία Γιάννη Ρήγα, την Παρασκευή 07/10 &pam; το Σάββατο 08/10/2011 στο Γκαράζ της Μονής Λαζαριστών, στις 9.00 μ.μ. με ελεύθερη είσοδο.

ΣΗΜΕΙΩΜΑ ΣΚΗΝΟΘΕΤΗ

Ο Ανώνυμος Έλλην επιχειρεί να αφυπνίσει το πνεύμα του υπόδουλου ελληνισμού και να το μπολιάσει με τον αέρα της επανάστασης για την ίδρυση ενός κράτους δικαίου επηρεασμένου από τις αρχές του Διαφωτισμού. Με αναφορές στο ιστορικό παρελθόν εντοπίζει τις αιτίες της πνευματικής καθυστέρησης του σκλαβωμένου τόπου, ενώ με συμβουλές και παραινέσεις για το παρόν και το μέλλον επιχειρεί να οπλίσει το πνεύμα του υπόδουλου ελληνισμού με κουράγιο, αυτοπεποίθηση, γνώση και να χαράξει τις γενικές γραμμές της πάλης για την απελευθέρωση της Ελλάδας.

Πατρίδα, ελληνισμός, ελευθερία, γνώση, μνήμη, ισότητα, στοχασμός, κουράγιο, επανάσταση : Ο Ανώνυμος Έλλην καλεί τον κάθε έλληνα σε μια διαδικασία καταβύθισης στην ιστορική μνήμη, σε μια διαδικασία επαφής με το δαιμονικό συλλογικό ασυνείδητο της φυλής του.

Η ψυχή του άγνωστου συγγραφέα είναι γεμάτη Ελληνισμό, ανθρωπιά και αγωνιστικό πνεύμα. Η ταυτότητα του συγγραφέα δεν έχει τόση σημασία. Γιατί έτσι συμβολίζει καλύτερα τον ανώνυμο Έλληνα, τον κάθε Έλληνα, που πονάει για την πατρίδα του, ονειρεύεται το μέλλον και δεν διστάζει να διακινδυνεύσει, αιωρούμενος, ακόμα και την ίδια του την ύπαρξη.

“Στοχάσου και αρκεί”.

ΓΙΑΝΝΗΣ ΡΗΓΑΣ

ΟI ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ
Σκηνοθεσία: Γιάννης Ρήγας
Επιμέλεια σκηνικού χώρου: Δέσποινα Ντάνη
Κοστούμια: Χρήστος Μπρούφας
Ηχητικός σχεδιασμός: Γιώργος Χριστιανάκης
Χορογραφία: Μπέττυ Δραμισιώτη
Οργάνωση παραγωγής: Ροδή Στεφανίδου

Παίζουν (με αλφαβητική σειρά): Λουκία Βασιλείου, Δημήτρης Καρτόκης, Χρήστος Παπαδημητρίου, Αμαλία Ταταρέα, Αντιγόνη Φρυδά

Συμμετέχουν οι σπουδαστές της Δραματικής Σχολής του ΚΘΒΕ:
Τρυφωνία Αγγελίδου, Διαμαντής Αδαμαντίδης, Δήμητρα Βήττα, Λίλα Βλαχοπούλου, Νικόλαος Κεπεσίδης, Ελένη Κιλινκαρίδου, Μαρία-Ελισάβετ Κοτίνη, Ηρόδοτος Μιλτιάδους, Μαρία-Χριστίνα Ράπτη, Γιάννης Σαμψαλάκης, Φίλιππος Τσαουσέλης, Δήμητρα Τσισμαλίδου, Μαρίκα Φωτοπούλου

ΗΜΕΡΕΣ ΠΑΡΑΣΤΑΣΕΩΝ:
Παρασκευή 07/10 & Σάββατο 08/10/2011, στις 9.00 μ.μ.

ΕΙΣΟΔΟΣ ΕΛΕΥΘΕΡΗ
Θα τηρηθεί αυστηρή σειρά προτεραιότητας
Πληροφορίες: 2315 200 200, www.ntng.gr

GRACE ELLEN BARKEY & NEEDCOMPANY
«This Door is too Small (for a Bear)»


Θέατρο Εταιρείας Μακεδονικών Σπουδών
Σάββατο 8 Οκτωβρίου, στις 21.00

Ένα είναι βέβαιο: υπάρχουν περισσότερα αστέρια στον πλανήτη από ότι κόκκοι άμμου στην έρημο Σαχάρα. Φαντάσου να είχαν φωνή όλοι και όλα. Τι θόρυβος! Συμπαντικό ηχητικό τοπίο! Λύσε το μυαλό σου! Διεθνείς παραλογισμοί, παγκόσμιες ψευδαισθήσεις, συμπαντικός αποπροσανατολισμός. Αναγκαιότητες για να συνεχίζει η μητέρα γη να γυρίζει!

Grace Ellen Barkey

Οι παραστάσεις της Grace Ellen Barkey είναι σουρεαλιστικές, τις διακατέχει το χιούμορ του παραλόγου: η αποτυχία, η τραγωδία ενός κλόουν, η αλλόκοτη βαρβαρότητα της σεξουαλικότητας. Μαζί με τον στενό της συνεργάτη Lot Lemm αναζητούν ποιητικές εικόνες σε έναν γκροτέσκο κόσμο, τις οποίες προχωρά παραπέρα η μουσική του Rombout Willems. Στο Τhis Door is too small (for a bear) η Barkey δημιούργησε ένα οπτικό ιδίωμα χαρακτηριστικό της επίμονης ενασχόλησής της με αυτό που ονομάζει «απελευθέρωση του μυαλού», την αναζήτηση δηλαδή, ενός αλώβητου χώρου σκέψης. Η φράση του Φρανκ Ζάππα, «για μένα, το παράλογο είναι η μόνη πραγματικότητα» είναι το νήμα που διατρέχει την παράσταση, η οποία ισορροπεί ανάμεσα στο σουρεαλισμό και την ψυχεδέλεια.

Όπως σημειώνει και ο επιμελητής εκθέσεων και συνεργάτης της ομάδας Luk Lambrecht «οι εικόνες της Barkey έχουν βγει από παραμύθι που νομίζαμε χρόνια χαμένο, από ένα όνειρο κόσμου όπου το περιεχόμενο βρίσκεται στις σχέσεις των ανθρώπων, οι οποίοι ωστόσο, δεν ξέρουν στην πραγματικότητα πώς να κινηθούν και έτσι συνεχίζουν να σουλατσάρουν αδέξια σε μια «αφηρημένη» ζωή. Ο κόσμος της σκηνής δεν θυμίζει μόνο Pop Art της δεκαετίας του ‘60 αλλά και τις abject δημιουργίες του Mike Kelly και του Paul McCarthy, ακόμη και τον μυστηριώδη κόσμο από μινιατούρες και peep shows του Joseph Cornell, έναν κόσμο γεμάτο σουρεαλιστικές εικόνες που υπονομεύουν τη ρουτίνα του συμβατικού».

Needcompany

Η ομάδα καλλιτεχνών Needcompany ιδρύθηκε από τον Jan Lauwers και την Grace Ellen Barkey το 1987 στις Βρυξέλλες. Οι δύο τους αποτελούν τον πυρήνα της ομάδας, που ενσωματώνει στις δημιουργίες της στοιχεία από πολλές τέχνες, όπως το θέατρο, τον χορό, την περφόρμανς, τα εικαστικά, τη συγγραφή, τον κινηματογράφο. Από την αρχή της πορείας της, η Needcompany είχε διεθνή, πολυγλωσσικό προσανατολισμό. Η πολυπολιτισμικότητα αποτελεί βασικό χαρακτηριστικό της, καθώς σε αυτήν συμμετέχουν καλλιτέχνες από διαφορετικές χώρες. Η διαρκής διάθεση πειραματισμού, η ιδιαιτερότητα του κάθε εγχειρήματος και η πίστη στη δημιουργική συνεργασία και στον κοινωνικό ρόλο της τέχνης συνιστούν κινητήριους μοχλούς δημιουργίας για μια ομάδα που έχει κερδίσει κοινό και κριτικούς και παρουσιάζει τις δουλειές της στις πιο σημαντικές σκηνές του εξωτερικού.

Mια παραγωγή της Needcompany
Συμπαραγωγή: ImPulsTanz (Βιέννη), PACT Zollverein (Έσεν), Κünstlerhaus mousonturm (Φρανκφούρτη).
Με τη συνεργασία του Kaaitheater (Βρυξέλλες)
Με την υποστήριξη των Φλαμανδικών αρχών

Σύλληψη: Lemm& Barkey

Χορογραφία-σκηνοθεσία: Grace Ellen Barkey

Δημιουργική επεξεργασία-ερμηνεία: Misha Downey, Julien Faure, Yumiko Funaya, Benoît Gob, Sung-Im Her, Maarten Seghers

Σκηνικά-κοστούμια: Lot Lemm
Μουσική: Rombout Willems*
Κείμενο: Grace Ellen Barkey
Φωτισμοί: Ken Hioco
Ήχος: Bart Aga
Διεύθυνση παραγωγής: Luc Galle
Τεχνική διεύθυνση: Frank Van Elsen
Βοηθός σκηνοθέτη-δραματολόγος: Elke Janssens
Βοηθός σκηνοθέτη στη σκηνή: Tom Engels
Φροντιστήριο: Brend Canoot

Διδασκαλία αγγλικής γλώσσας: Helen McNamara
Διδασκαλία γαλλικής γλώσσας: Anny Czupper

Σπλιτς, σπλατς, σπλουτς
Γυρίζει τρελά
Και μας γλυκαίνει τα αυτιά
Καθαρίζει τα πάντα
Δεν αφήνει βρωμιά
Ιδού του πλυντηρίου η δουλειά!

Η μουσική είναι του by Rombout Willems, εκτός από το κομμάτι «Tell me you love me» που σύνθεσε ο Maarten Seghers. Κιθάρες: Rombout Willems, «Slow June»: Maarten Seghers, Ντραμς στο «Washy Washy»: Nicolas Field, τελική επεξεργασία: Bart Aga

Τιμές εισιτηρίων 15€,10€, 5€ (ειδικές κατηγορίες)

KARBIDO
“The Table”

Θέατρο Εταιρείας Μακεδονικών Σπουδών, νέο Υπερώο
Σάββατο 8 & Κυριακή 9 Οκτωβρίου
8/10 στις 19.00, 9/10 στις 21.00
(μια παράσταση για τέσσερις άνδρες και ένα τραπέζι)

Από το Βρότσλαβ στο Εδιμβούργο και από εκεί στο Χονγκ Κονγκ, την Τεχεράνη, το Λονδίνο, την Ιερουσαλήμ, την Πράγα…. Μια από τις πιο επιτυχημένες φεστιβαλικές παραστάσεις των τελευταίων ετών παγκοσμίως, ξεκίνησε ως στοίχημα μεταξύ των μουσικών-περφόρμερς των Karbido: μπορούμε άραγε να φτιάξουμε μια παράσταση με ένα τραπέζι;

Μια παράσταση για τέσσερις άνδρες και ένα τραπέζι…

Μετά από δύο μήνες δουλειάς με ξυλουργούς και σχεδιαστές ήχου, οι Karbido είχαν το τραπέζι τους: ένα έπιπλο αλλιώτικο από τα άλλα, ειδικά εξοπλισμένο για ένα απίθανο ταξίδι σε κάθε είδους μουσική, με την απλότητα και την εφευρετικότητα που προσδίδει η ανατροπή των κανόνων σε τέσσερις παθιασμένους μουσικούς.

Οι μαυροντυμένοι Karbido κυριαρχούν απόλυτα στην κυκλική σκηνή, με μια θεατρικότητα που υπογραμμίζεται από την υλική σχεδόν παρουσία του τραπεζιού, και την αυστηρότητα του φωτισμού. Ιδιόμορφα πολωνικά φολκ κομμάτια, χέβυ μέταλ ρυθμοί, αέρινοι συνδυασμοί ήχων, ξεσπάσματα κρουστών, συνθέτουν μία ώρα σπάνιας οπτικής και ακουστικής ευχαρίστησης.

Σκηνοθεσία: Paweł Czepułkowski

Παίζουν:  Paweł Czepułkowski, Igor Gawlikowski, Maot [Marek Otwinowski], Tomasz Sikora, Michał Litwiniec

Διάρκεια: περίπου μία ώρα

Οι Karbido ιδρύθηκαν το 2003. Συνεργάζονται με πολλούς πρωτοποριακούς καλλιτέχνες και συμμετέχουν συχνά σε μουσικά, θεατρικά και εικαστικά πρότζεκτ. Εκτός από τη δημιουργία multimedia περφόρμανς, δίνουν επίσης συναυλίες ως τζαζ-ροκ μπάντα και έχουν αξιόλογη δισκογραφική παραγωγή.

Info: www.karbido.com

«Συγκλονιστικό… Είναι δύσκολο να το περιγράψει κανείς, γιατί δεν έχουμε δει και δεν έχουμε ακούσει τίποτε που να μοιάζει με αυτήν εδώ την παράσταση» - The Scotsman / Edinburgh Festival

«Με το Τραπέζι, οι Karbido μας παίρνουν μαζί τους σε ένα συναρπαστικό ακουστικό ταξίδι στις μουσικές του Κόσμου. Ανυπέρβλητο.» - The Independent

«Ένα μοναδικό μουσικό θέαμα» - The Times

Τιμές εισιτηρίων: 10 €

“Storm End Come”

Yasmeen Godder

Θέατρο Εταιρείας Μακεδονικών Σπουδών 21.00
Πέμπτη 13 Οκτωβρίου, στις 21.00

Στο πλαίσιο του προγράμματος του ΥΠ.ΠΟ.Τ «Θεσσαλονίκη – Σταυροδρόμι Πολιτισμών 2011»

Στο Storm End Come οι χορευτές δοκιμάζουν να ταξιδέψουν στα σκοτεινά μονοπάτια του υποσυνείδητου. Η παράσταση συνιστά στην πραγματικότητα, μια εξερεύνηση του εαυτού, η οποία μοιραία, εμπεριέχει το φόβο της ανυπαρξίας ή και της μεταμόρφωσης σε κάποιον άλλον. Η γοητεία αλλά και ο πανικός που συνοδεύουν μια πιθανή μεταμόρφωση και τα υπαρξιακά διλήμματα που τίθενται οδηγούν σε καταστάσεις «έκθεσης» και καθιστούν το θεατή μάρτυρα-συμμέτοχο ιδιωτικών στιγμών του άλλου. Μια σειρά από σκηνές που εξερευνούν το ζωώδες στον άνθρωπο επιχειρούν να συμβάλλουν στην επίμονη προσπάθεια προσδιορισμού της ταυτότητας, προσωπικής και συλλογικής.

Η δημιουργία αυτή της Yasmeen Godder και του συνεργάτη της Itzik Giuli, προχωρά παραπέρα την εξερεύνηση του ανθρώπινου υποσυνείδητου, επενδύοντας στις δυνατότητες της κίνησης με ένταση που κόβει την ανάσα. Πρόκειται για μια σκληρή και συναρπαστική σωματική καλλιγραφία συναισθημάτων και παρορμήσεων.

Η ισραηλινή χορογράφος Yasmeen Godder έχει στο ενεργητικό της οκτώ δουλειές, η τελευταία εκ των οποίων είναι το Storm End Come. Οι παραστάσεις της έχουν παρουσιαστεί σε σημαντικά φεστιβάλ και έχουν αποσπάσει πολυάριθμα βραβεία. Όπως σημειώνει ο Ori J. Lenkinski στην εφημερίδα Τhe Jerusalem Post (23.2.2011), «η Υasmeen Godder χτύπησε το χώρο του ισραηλινού χορού σαν ανεμοστρόβιλος. (...) Η προσέγγισή της άλλαξε τη σύγχρονη αντίληψη πολλών καλλιτεχνών για την τέχνη της χορογραφίας. Άνοιξε το δρόμο για την εξερεύνηση των εκφράσεων του προσώπου, της φωνής αλλά και ενός νέου κινησιολογικού λεξιλογίου

Παραγωγή: Yasmeen Godder’s Studio

Συμπαραγωγή: Grand Theatre Groningen (Ολλανδία), του φεστιβάλ Culturescapes (Ελβετία) και του Centro per la Scena Contemporanea (Ιταλία).
Χορογραφία: Yasmeen Godder
Συν-δημιουργία-δραματολογία: Itzik Giuli

Xορευτές: Dalia Chaimsky, Shulamit Enosh, Tsuf Itschaky, Danny Neyman, Anat Vaadia, Sara Wilhelmsson

Μουσική: Hajsch "1992"
Φωτισμοί: Omer Sheizaf
Επεξεργασία και σχεδιασμός ήχου: Eyal Shindler
Ενδυματολογία: Michal Bassad
Tεχνική διεύθυνση: Uri Rubinstein

Τιμές εισιτηρίων 15€,10€, 5€ (ειδικές κατηγορίες)

Πληροφορίες-Κρατήσεις: Βασιλικό Θέατρο , Θέατρο Εταιρείας Μακεδονικών Σπουδών

Ώρες λειτουργίας ταμείων:
Τετάρτη, Πέμπτη, Παρασκευή, Σάββατο & Κυριακή 9.30 π.μ-9.30 μ.μ
Τηλ. κρατήσεων: 2315 200200

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Γράψτε ελεύθερα την άποψή σας!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...