Κυριακή 14 Μαρτίου 2010

"Είμαι μόλις πέντε σειρές σε μια ολόκληρη εγκυκλοπαίδεια"



Απερίγραπτη χαρά και υπερηφάνεια. Αυτά είναι τα συναισθήματα του Κώστα Βουτσά. Στη Θεσσαλονίκη, όπου βρίσκεται αυτόν τον καιρό αγναντεύοντας από το δωμάτιο του ξενοδοχείου τη φουρτουνιασμένη θάλασσα του Θερμαϊκού, το μυαλό του ταξιδεύει στα χρόνια που ακόμη φοιτούσε στη δραματική σχολή του Μακεδονικού Ωδείου στην ίδια πόλη και τις φωνές του κυρ-Απόστολου, του πατέρα του, επειδή δεν καλόβλεπε το επάγγελμα που είχε διαλέξει ο μικρότερος γιος του, το τρίτο αγόρι του που είχε άλλα κατά νου. Μέχρι και τσιγάρα πουλούσε σε κασελάκι προκειμένου να εξοικονομήσει τα χρήματα για τις σπουδές του...

Κατεβαίνει στην πλατεία Αριστοτέλους -τη λατρεύει αυτήν την πλατεία ο Βουτσάς- και χαμογελάει. Στις προθήκες των βιβλιοπωλείων φιγουράρει ήδη το βιβλίο «Κώστας Βουτσάς. Ηθοποιός στην κωμωδία». Ενα εγχειρίδιο του επίκουρου καθηγητή Κωνσταντίνου Κυριακού στην έδρα της Θεατρολογίας του Πανεπιστημίου της Αθήνας, που αναλύει τον τρόπο με τον οποίο ο δημοφιλής κωμικός υπηρετεί την κωμωδία. Ο μόχθος, οι αγωνίες, οι επιτυχίες, η αναγνώριση και η δόξα μέσα σε τετρακόσιες ιλουστρασιόν σελίδες. Η παρουσίαση του βιβλίου θα γίνει στη συμπρωτεύουσα, την πόλη όπου ο ηθοποιός μεγάλωσε και θεωρεί γενέτειρά του, άσχετα εάν γεννήθηκε στην Αθήνα. Για τον Κώστα Βουτσά αυτό θα είναι ένα μεγάλο γεγονός.
«Δεν με ενδιέφερε ποτέ να κάνω κι εγώ ένα λεύκωμα από εκείνα τα πολλά που γίνονται για τους θεατρίνους. Να έχει μέσα φωτογραφίες από τους ρόλους μου. Αυτά τα γνωρίζει ο κόσμος, τα έχει δει στις ταινίες τόσες και τόσες φορές. Αυτό όμως το βιβλίο έχει παιδευτικό χαρακτήρα, γι’ αυτό το χάρηκα» εξομολογήθηκε στην «Espresso της Κυριακής» ο Κώστας Βουτσάς.
  
Χαρούμενες όμως είναι και οι τρεις κόρες του. «Μας έχει κάνει όλους περήφανους μ’ αυτό το βιβλίο» μας είπε η Θεοδώρα Βουτσά. Το ίδιο αισθάνονται και οι άλλες δύο, η Νικολέτα και η Σάντρα. Λατρεύουν τον πατέρα τους κι εκείνος το ίδιο. Ο Κώστας Βουτσάς και ο Κωνσταντίνος Κυριακός κάθισαν απέναντι ο ένας στον άλλον για πολλές ώρες. Οι συζητήσεις τους γύρω από το θέατρο και τους ρόλους που ερμήνευσε ο ηθοποιός διήρκεσαν πολύ καιρό. Πρόβες, διδασκαλίες, ρόλοι. Μέχρι και σήμερα που ο ηθοποιός συνεχίζει ακούραστος με το ίδιο κέφι και την ίδια ζωντάνια.

«Την ηλικία μου την απολαμβάνω, τη χαίρομαι. Δεν θεωρώ τον εαυτό μου “καμένο χαρτί”. Εχω ζωντανούς πόθους μέσα μου για το θέατρο, γι’ αυτό κι αγωνιώ» αναφέρει μεταξύ των άλλων ο μεγάλος κωμικός και συμπληρώνει. «Εχω συμβιβαστεί με τον εαυτό μου. Εξάλλου, με τη ζωή τα πάω καλά πια. Δεν με πληγώνουν πλέον ούτε οι μικρότητες ούτε οι προδοσίες. Ούτε θυμώνω πια. Κι έτσι θα αγαπώ και τις επόμενες ηλικίες μου. Ο θάνατος δεν με φοβίζει. Για το θέατρο μόνο αγωνιώ, αλλά μη νομίσετε ότι είναι καμιά αγωνία για υστεροφημία! Απλώς, μ’ ενδιαφέρει όσο ζω να κάνω δημιουργικά πράγματα. Δεν μ’ ενδιαφέρει ν’ αφήσω εποχή. Να σκεφτείς ότι, όταν περάσουν τα χρόνια, θα έχω γίνει παρά μόνο πέντε σειρές όλο κι όλο σε μια εγκυκλοπαίδεια»!

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Γράψτε ελεύθερα την άποψή σας!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...