Πέμπτη 15 Απριλίου 2010

Συνάντηση κορυφής των κόμικς

Της Δάφνης Κοντοδήμα
Φωτογραφία
Από γκεστ σταρ στα ασπρόμαυρα σκίτσα του αμερικανικού περιοδικού «Τruth» το 1894, το φαλακρό αγόρι με το χαριτωμένο χαμόγελο και τα πεταχτά αυτιά έγινε πρωταγωνιστής σε ολοσέλιδα κόμικς στριπς κυριακάτικων εφημερίδων των ΗΠΑ. Όταν δε φόρεσε κίτρινο νυχτικό, βαπτίστηκε «Τhe Υellow kid» και έγινε το πρώτο έγχρωμο κόμικς μαζικής εκτύπωσης με τα περίφημα «σύννεφα κείμενα». Και αργότερα σήμα κατατεθέν προϊόντων- από τσιγάρα, σαπούνια και τσίχλες έως παιχνίδια και ουίσκι.
Το «Κίτρινο Παιδί», ηλικίας 116 ετών σήμερα, ο... νονός του κίτρινου Τύπου και πατέρας του Σπάιντερμαν, έρχεται στην έκθεση της Ελληνοαμερικανικής Ένωσης, στο πλαίσιο του 5ου Comicdom Con Αthens, από αύριο και έως 18 Απριλίου.
Τριάντα ένα πρωτότυπα έργα αποτελούν το ταξίδι «Από το Υellow Κid στον Conan», όπου πάνω από 5.000 επισκέπτες θα γνωρίσουν την ιστορία των αμερικανικών κόμικς. Δημιουργοί τους είναι μεταξύ άλλων οι Νιλ Ανταμς, Καρλ Μπαρκς, Μίλτον Κάνιφ, Χάουαρντ Τσέικιν, Ουίνσορ ΜακΚέι, Τοντ ΜακΦάρλαν, Ρόι Τόμας, Αρτ Σπίγκελμαν, Γουόλτ Κέλι.
Ηρωες, από τον Μίκι Μάους, τον Ντικ Τρέισι και τον Πρίγκιπα Βάλιαντ έως τον Κόναν και τον Σπάιντερμαν, παρελαύνουν στην έκθεση που διοργανώνεται σε συνεργασία με το Μουσείο και τη Βιβλιοθήκη Βilly Ιreland Cartoon του Πανεπιστημίου του Οχάιο. Εναν χώρο που κρύβει θησαυρούς για τους απανταχού συλλέκτες κόμικς, καθώς η συλλογή του περιλαμβάνει 450.000 αυθεντικά καρτούν, 36.000 βιβλία, 51.000 τίτλους και 2,5 εκατομμύρια αποκόμματα από κόμικς. Διεθνείς προσκεκλημένοι της τριήμερης εκδήλωσης που θα υπογράψουν δουλειές τους και θα παραδώσουν workshops σεναρίου και εικονογράφησης είναι ο σχεδιαστής Τζον Ρομίτα Jr. (γιος του δημιουργού του Σπάιντερμαν Τζον Ρομίτα Sr.), ο συγγραφέας Μάικ Κάρεϊ, ο σχεδιαστήςcolorist-inker Ντ΄ Ισραέλι και ο σύγχρονος τεχνίτης των σκοτεινών ιστοριών κόμικς Κάιλ Χοτζ. Στις παράλληλες εκδηλώσεις περιλαμβάνονται η προβολή του ντοκιμαντέρ «Τintin Εt Μoi» και των ταινιών «Μarine Εxpress και Wall-Ε.», η συζήτηση με θέμα «Comics & Cinema: Τόσο μακριά, τόσο κοντά», μπαζάρ καταστημάτων κόμικς, sketch events και απονομή βραβείων νέων δημιουργών.


Φωτογραφία
Ενα κίτρινο νυχτικό στάθηκε αρκετό για να βαφτιστεί «κίτρινη» η υπερβολή των δημοσιευμάτων του Τύπου. Ο ατίθασος μικρός, που μιλούσε τη γλώσσα των γκέτο στο κόμικς «Ηogan΄s Αlley» του Ρίτσαρντ Αουτκολτ, μπήκε στις σελίδες της εφημερίδας του Τζορτζ Πούλιτζερ «Νew Υork World» το 1895. Εναν χρόνο αργότερα, ο δημιουργός του το μετονόμασε σε «Υellow Κid» και δέχτηκε τη δελεαστική πρόταση του Γουίλιαμ Ράντολφ Χιρστ να το φέρει στην αντίπαλη εφημερίδα «Νew Υork Journal». Ο Πούλιτζερ της «Νew Υork World» (και του γνωστού πλέον βραβείου δημοσιογραφίας), ο οποίος κατείχε και τα πνευματικά δικαιώματα του κόμικς, αντέδρασε αναθέτοντας τον σχεδιασμό τού «Παιδιού» σε άλλον σκιτσογράφο, τον Τζορτζ Λουκς. Ετσι, οι περιπέτειές του «Κίτρινου Παιδιού» δημοσιεύονταν ταυτόχρονα σε δύο ημερήσιες εφημερίδες της Νέας Υόρκης, τις οποίες και αποκαλούσαν «Τhe Υellow Κid Ρapers» (Οι εφημερίδες του Κίτρινου Παιδιού). Από τις σελίδες τους δόθηκε ένας εκδοτικός πόλεμος με ευφάνταστα δημοσιεύματα και στόχο την αύξηση της αναγνωσιμότητας, που γέννησε τον όρο «Κίτρινος Τύπος».

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Γράψτε ελεύθερα την άποψή σας!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...