Τριάντα πέντε χρόνια πέρασαν από την ηµέρα που µια γυναίκα ανακάλυψε το άψυχο σώµα του Πιερ Πάολο Παζολίνι στην παραλία της Οστια, κοντά στη Ρώµη. Σήµερα η υπόθεση της δολοφονίας του ιταλού σκηνοθέτη ανοίγει και πάλι, µε αφορµή το κόµικς «Η υπόθεση Παζολίνι» του Τζιανλούκα Μακόνι, το οποίο κυκλοφορεί στην Ιταλία και την Ισπανία.
«Δεν µε ενδιαφέρει να µάθω το όνοµα του δολοφόνου, αλλά µε εκνευρίζει ο τρόπος µε τον οποίο διαχειρίστηκαν τον θάνατό του. Η διερεύνηση του εγκλήµατος δεν έγινε όπως θα έπρεπε και ο Τύπος διαχειρίστηκε µε σκληρότητα και όχι µε ευαισθησία τη σκοτεινή αυτή υπόθεση. Οταν λοιπόν µου πρότειναν να κάνω έρευνα γύρω από τη δολοφονία του, δέχθηκα χωρίς δεύτερη σκέψη», λέει ο ιταλός καρτουνίστας Τζιανλούκα Μακόνι στην «Εl Ρais».
Τρεις µήνες ερευνούσε τα αίτια του θανάτου που θεωρήθηκε ερωτικό έγκληµα του µεγάλου ιταλού σκηνοθέτη και ποιητή, για να φτάσει στο συµπέρασµα ότι οι κύριοι υπεύθυνοι είναι «η ιταλική κοινότητα και ο πολιτικός κόσµος». «Στην Ιταλία της δεκαετίας του 70 υπήρχαν οι δεξιοί και οι αριστεροί. Γενικά υπήρχε η τάση να κατηγοριοποιούν τους ανθρώπους. Η στάση του Παζολίνι σε όλα αυτά ήταν κριτική. Με τον λόγο του προκαλούσε φόβο, ενώ δεν ήταν λίγοι εκείνοι που εξοργίζονταν», σχολιάζει.
Ανάµεσα σε σκίτσα και νοµικά έγγραφα, ο Τζιανλούκα Μακόνι έψαχνε να βρει την άκρη του νήµατος. Το 1975, ο Τζουζέπε Πελόζι ήταν µόλις 17 ετών όταν οµολόγησε λίγο µετά το έγκληµα ότι ήταν ο δολοφόνος. Ακολούθησε η φυλάκισή του και, όπως όλα έδειχναν, επρόκειτο για έγκληµα πάθους, µε τους οµοφοβικούς και τους οµοφυλόφιλους να βρίσκονται ξαφνικά στο επίκεντρο. Η ανατροπή ήρθε το 2005, όταν ο Πελόζι απέσυρε την οµολογία του δηλώνοντας ότι τρεις άγνωστοι εµφανίστηκαν στον τόπο του εγκλήµατος και έδειραν µέχρι θανάτου τον διάσηµο σκηνοθέτη.
Τα δηµόσια έγγραφα της δίκης του Τζουζέπε Πελόζι, µαζί µε όσα υποστηρίζουν οι διαχειριστές της κληρονοµιάς του Παζολίνι, πέρασαν από το µικροσκόπιο του σκιτσογράφου. Η τελευταία συνέντευξη που έδωσε ο Πιερ Πάολο Παζολίνι τρεις ηµέρες προτού πεθάνει στον φίλο του και δηµοσιογράφο Φούριο Κολόµπο, αποτελεί το θέµα επτά σελίδων του κόµικς. «Εχετε να προτείνετε τίτλο για το άρθρο;» τον είχε ρωτήσει ο δηµοσιογράφος. Και τότε ο Παζολίνι απάντησε:
«Βρισκόµαστε όλοι σε κίνδυνο». Σε αυτά τα λόγια του ο Μακόνι ανέλαβε να προσθέσει την εικόνα, αποκαλύπτοντας όπως λέει «την πραγµατική διάσταση των λεγοµένων ενός από τους εκπροσώπους του ιταλικού κινηµατογράφου, τα οποία παραµένουν διαχρονικά».
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Γράψτε ελεύθερα την άποψή σας!