Παρασκευή 12 Μαρτίου 2010

Στις αίθουσες με 6 βραβεία Οσκαρ

Η ταινία «The Hurt Locker», που θριάμβευσε στη φετινή απονομή των Οσκαρ, αποσπώντας 6 συνολικά αγαλματίδια -ταινίας, σκηνοθεσίας, πρωτότυπου σεναρίου, μοντάζ, ήχου και ηχητικών εφέ-, κάνει πρεμιέρα σήμερα στις σκοτεινές αίθουσες της χώρας μας.
H αντιπολεμική ταινία, που έχει αποσπάσει ενθουσιώδεις κριτικές παγκοσμίως και έχει χαρακτηριστεί ως μια από τις καλύτερες πολεμικές ταινίες της σύγχρονης εποχής, έδωσε στην Κάθριν Μπίγκελοου τη χαρά να είναι η πρώτη γυναίκα σκηνοθέτης που κερδίζει βραβείο σκηνοθεσίας.
Το έργο ξεκινά με το απόφθεγμα «Ο πόλεμος είναι εθισμός», που βρίσκεται στο μπεστ σέλερ βιβλίο «Ο πόλεμος είναι η δύναμη που μας δίνει σημασία» του Κρις Χέτζες, πολεμικού ανταποκριτή για τους New York Times.
Η Βαγδάτη έχει γίνει μια πόλη - παγίδα, γεμάτη από βόμβες και ανθρώπους καμικάζι, που θυσιάζουν τη ζωή τους. Περίπου κάθε δεκαπέντε λεπτά γίνεται έκρηξη από έναν αυτοσχέδιο μηχανισμό, με θανατηφόρες επιπτώσεις. Η ταινία παρακολουθεί τις 38 μέρες μίας ομάδας πυροτεχνουργών εξουδετέρωσης εκρηκτικών μηχανισμών, που έχουν ως αποστολή να αφοπλίσουν όλες τις βόμβες μέσα από την πόλη της Βαγδάτης.
Ο λοχίας Σάνμπορν, ένας πρώην καταδρομέας, και ο λοχίας Ελτριτζ, ένας νέος που φιλοσοφεί τη ζωή, καλούνται να φέρουν εις πέρας την αποστολή. Αναγκάζονται να συνεργαστούν με τον καινούργιο αρχηγό της ομάδας, Γουίλιαμ Τζέιμς, ο οποίος εφαρμόζει περίεργες τεχνικές και δείχνει να απολαμβάνει το παιχνίδι με το θάνατο, κάτι που τρομάζει τους υπόλοιπους στρατιώτες.
Η νέα δημιουργία της Μπίγκελοου έχει τα στοιχεία μιας άψογης μοντέρνας στρατιωτικής ταινίας, ισχυρά φεστιβαλικής, η οποία ποντάρει σε εξωτερικά γυρίσματα που έγιναν σε επικίνδυνες περιοχές της Ιορδανίας και του Κουβέιτ. Αν και μοιάζει με όλες τις σύγχρονες στρατιωτικές ταινίες, που ασχολούνται με τους πολέμους στην Ανατολή, αυτό που τη διαφοροποιεί είναι η ευστροφία στο σενάριο, η γρήγορη εξέλιξη της υπόθεσης και η ασυγκράτητη εναλλαγή των εικόνων.
Σε πολλά σημεία καταφέρνει να ενθουσιάσει, εξαιτίας της σκηνοθετικής ορμής, η οποία κρύβει επιμελώς τις προπαγανδιστικές διαθέσεις του ασαφούς και ξεκάθαρα ανδροπρεπούς σεναρίου.
Πρωταγωνιστούν οι Τζέρεμι Ρένερ, Αντονι Μακί, Μπράιαν Τζεράτι, Ντέιβιντ Μορς, Γκάι Πιρς και ο Ρέιφ Φάινς.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Γράψτε ελεύθερα την άποψή σας!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...