Σάββατο, 5 Οκτωβρίου 2013

Χορός, τραγούδι και χρυσόσκονη - Τα μιούζικαλ της Αθήνας

Η Ζέτα Μακρυπούλια, πρωταγωνιστεί στο «Sugar» που ανεβαίνει στο Παλλάς τον Οκτώβριο, σε σκηνοθεσία Σταμάτη Φασουλή
Καθώς τα γέλια και τα αστεία τείνουν προς εξαφάνιση, στην Ελλάδα της κρίσης, που αναζητεί θέαμα, γκλάμουρ και ό,τι μπορεί να της φτιάξει το κέφι, εμφανίζεται το μιούζικαλ. Οι παραστάσεις της φετινής σεζόν ξεπερνούν τον αριθμό των δακτύλων των χεριών μας τόσο που αρχίζουμε να μιλάμε για τάση. Μήπως το μιούζικαλ ήρθε για να μείνει;

Μία δόση τραγουδιού, δύο δόσεις χορού, τρεις δόσεις πρόζας, λίγη χρυσόσκονη, πολυτελή σκηνικά και κοστούμια είναι τα συστατικά μιας συνταγής που μόνο χαμόγελα μπορεί να φέρει. Οταν τα παραπάνω συνδυαστούν στη σκηνή ενός θεάτρου ή κάποιου κινηματογραφικού πλατό, το αποτέλεσμα είναι το είδος που από τις αρχές του 20ού αιώνα ονομάζεται μιούζικαλ και που πλέον κατακτά και την Ελλάδα. Τα εισιτήρια, για παράδειγμα, που έκοψαν οι παραστάσεις «Chicago», «Θα σε πάρω να φύγουμε», «Δαίμονες», «Ποιος τη ζωή μου» αλλά και η πρόσφατη «Μελίνα, όπου και να ταξιδέψω, η Ελλάδα...» έδειξαν ότι ο στόχος επιτεύχθηκε και μάλιστα με τιμή που ανταγωνίζεται αυτή μιας συναυλίας.

Στο άκουσμα της λέξης μιούζικαλ βέβαια, στο μυαλό έρχονται οι παραστάσεις στο Γουέστ Εντ του Λονδίνου και στο Μπρόντγουεϊ της Νέας Υόρκης. Κάποιοι υποστηρίζουν ότι όταν απεβίωσε ο Αμερικανός Μπομπ Φόσι το 1987, ο πιο γνωστός χορογράφος και σκηνοθέτης διάσημων μιούζικαλ, πέθανε και το είδος μαζί του. Ωστόσο, στην Ελλάδα, αν και δεν είναι εντελώς άγνωστο σπορ («Full Monty», «Δύο τρελοί τρελοί παραγωγοί», «Το κλουβί με τις τρελές»), φαίνεται ότι σύντομα θα αρχίσουμε να σιγοψιθυρίζουμε στίχους από το «All that jazz».

Το «Chicago» του Φόσι, άλλωστε, παίχτηκε τον Σεπτέμβριο για δεύτερη σεζόν στο Παλλάς. Πέρυσι, ξεπέρασε τα 58.000 εισιτήρια σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, με τους Τάνια Τρύπη, Σμαράγδα Καρύδη, Κωνσταντίνο Μαρκουλάκη και Αντώνη Λουδάρο στους βασικούς ρόλους, ενώ η Αννα Παναγιωτοπούλου αντικατέστησε τη Μαρινέλα στον ρόλο της Μάμα Μόρτον. Πλέον, ο Σταμάτης Φασουλής σκηνοθετεί την ξανθιά «Sugar» (όπου είναι βασισμένη η ταινία «Μερικοί το προτιμούν καυτό») που ανεβαίνει στο Παλλάς τον Οκτώβριο, με τη Ζέτα Μακρυπούλια στον ομώνυμο ρόλο και τους Γιάννη Ζουγανέλη, Θοδωρή Αθερίδη και Κώστα Βουτσά.

Δεύτερο μιούζικαλ για την Αννα Παναγιωτοπούλου με το «Annie», στο Θέατρον του Κέντρου Πολιτισμού Ελληνικός Κόσμος και πρώτη εμφάνιση για τον Μιχάλη Χατζηγιάννη στο θεατρικό σανίδι. Την παρέα συμπληρώνουν οι Μίρκα Παπακωνσταντίνου,  Κατερίνα Παπουτσάκη, Αργύρης Αγγέλου και πολλά νέα παιδιά. Τη σκηνοθεσία υπογράφει η Θέμις Μαρσέλου, η οποία σκηνοθέτησε πέρυσι το «Fame» και παλαιότερα το «Rent».  Για περιορισμένο αριθμό παραστάσεων το Μέγαρο Μουσικής Αθηνών παρουσιάζει από τις 4 Οκτωβρίου το «Cabaret», σε σκηνοθεσία Κωνσταντίνου Ρήγου, με τους Δημήτρη Λιγνάδη, Μαρία Ναυπλιώτου, Τάνια Τσανακλίδου και άλλους. Η Αννα Βίσση συνεχίζει τους «Δαίμονες» του Νίκου Καρβέλα, που ανεβαίνουν στις 5 Οκτωβρίου στο Παλλάς για δέκα παραστάσεις, σε σκηνοθεσία Γιάννη Κακλέα.

Πέντε ακόμα παραγωγές ανεβαίνουν στο θέατρο Badminton: 100.000 θεατές σε όλη την Ελλάδα και 7.000 σε μια ιστορική βραδιά στη Μακρόνησο παρακολούθησαν το έργο «Μίκης Θεοδωράκης: Ποιος τη ζωή μου», το οποίο συνεχίζεται και αυτή τη σεζόν, όπως και το «Θα σε πάρω να φύγουμε», την οποία παρακολουθήσαν πέρυσι 60.000 θεατές. Αλλά και η ζωή της Βέμπο γίνεται μιούζικαλ (Ιανουάριος 2014) με τίτλο «Μαρινέλλα - Βέμπο: Η συνάντηση», με τη Μαρινέλλα στον ρόλο της «τραγουδίστριας της νίκης». Το «Cats» του Αντριου Λόιντ Βέμπερ έρχεται από το Λονδίνο στις 12 Φεβρουαρίου 2014 στο Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης και στις 26 Φεβρουαρίου 2014 στο Badminton. Τέλος, τον Απρίλιο του 2014 ανεβαίνει στο Badminton το μιούζικαλ «Πρισίλα, η Βασίλισσα της Ερήμου» βασισμένο στην ομότιτλη ταινία του 1994.

Τη μουσική φαντασία με τίτλο «Λόντρα, Παρίσι, Νιου Γιορκ, ραντεβού στην Αθήνα» γράφει και σκηνοθετεί ο Δημήτρης Βλάσσης. Το έργο διαδραματίζεται σε ένα θερινό κινηματογράφο του 1950, όπου καθώς παίζεται η ταινία αρχίζει να βρέχει. Οι θεατές μεταφέρονται πίσω από την οθόνη, όπου αυτοσχεδιάζουν στα τραγούδια που ακούν. Τον θίασο, που αποτελεί η Θεατροπαρέα, θα δούμε στο ACS Χαλανδρίου από 6 Οκτωβρίου.

Τέλος, το θέατρο Τόπος Αλλού ανεβάζει την μπουρλέσκ παράσταση με τον τίτλο «Madam Jojo». Τον κεντρικό ρόλο κρατά ο Δημήτρης Παπάζογλου που επιμελείται και τις χορογραφίες, ενώ το τελικό κείμενο και η σκηνοθεσία είναι του Νίκου Καμτσή. Το σπονδυλωτό θέαμα έχει σκοπό «να τα πάρει όλα σβάρνα»: Την υποκρισία και τον φαρισαϊσμό όχι μόνο του έλληνα, αλλά και του Ευρωπαίου γιάπη, μεσοαστού, κομφορμίστα, «ωχαδερφιστή». Η σκηνή συνδυάζει τη θαλπωρή του σπιτιού και την κιτς αμαρτία του μπορντέλου, σαρκάζει και αυτοσαρκάζεται. Βγάζει τη γλώσσα της στο βόλεμα και την απάθεια του Ευρωπαίου που δεν θέλει να χάσει τη φωλίτσα και το κομπόδεμα του, όταν παράλληλα χιλιάδες άνθρωποι πεθαίνουν στον κόσμο.
Enhanced by Zemanta

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Γράψτε ελεύθερα την άποψή σας!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...