Την Τετάρτη 2 Ιουνίου, στις 8:30 μ.μ., εγκαινιάζεται η έκθεση ζωγραφικής του Γιώργου Χαδούλη, στα πλαίσια της πρώτης συνεργασίας του Μουσείου Κοσμήματος Ηλία Λαλαούνη με την ιστορικό τέχνης Ελένη Αθανασίου, με στόχο την ανάδειξη του έργου σύγχρονων Ελλήνων καλλιτεχνών. Η έκθεση περιλαμβάνει 30 περίπου ζωγραφικά έργα από το 1999-2009 και θα διαρκέσει έως τις 9 Ιουλίου.
Η ζωγραφική του Χαδούλη γεννιέται και αναπτύσσεται κάτω από αίθριους ουρανούς, μεσογειακούς ήλιους, σε αιγαιοπελαγίτικα ακρογιάλια.
Η θεματολογία του δεν περιορίζεται στις σκηνές της υπαίθρου. Πορτραίτα της οικογένειας και των στενών του φίλων, νεκρές φύσεις, εσωτερικά δωματίων τα λεγόμενα -domestic interiors- συμπληρώνουν τα τοπία, τις σκηνές παιδιών που κολυμπούν. Οι εικόνες αυτές αποδίδονται τις περισσότερες φορές μέσα από τις αναζητήσεις των Nabis, και ειδικότερα του Pierre Bonnard και του Edouard Vuillard.
Στα έργα του, οι έμμεσοι απόηχοι από τα ευρωπαϊκά κινήματα του τέλους του 19ου και των αρχών του 20ου αιώνα συνυπάρχουν διαλεκτικά με μνήμες και οπτικά βιώματα από το ελληνικό τοπίο και όχι μόνο.
Δίχως να βουλιάζει στη βαριά ατμόσφαιρα των νατουραλιστών, χρησιμοποιεί την παλέτα του για να εκφράσει το συναίσθημα, το πάθος και την ένταση.
Πειραματίζεται πάνω σ' αυτό που βλέπουμε και τον τρόπο που το βλέπουμε. Ζωγραφίζει από μνήμης συνθέτοντας τις αναμνήσεις των εντυπώσεων που δέχεται. Αναζητεί τους παράγοντες που στοιχειοθετούν το ωραίο. Με λίγα λόγια εξετάζει τον τρόπο που βλέπει το μάτι.
Το απλοποιημένο σχέδιο, η επίπεδη φόρμα, τα διακοσμητικά μοτίβα, οι φωτεινοί και διαυγείς τόνοι, τα πλακάτα χρώματα στα πιο πρώιμα έργα του αλλά και τα συμπληρωματικά στα μεταγενέστερα, δημιουργούν ζωγραφικά περιβάλλοντα με τρισδιάστατη υπόσταση.
Οι κοφτές νευρικές πινελιές των έργων του αποδίδουν την φωτεινή εντύπωση της στιγμής. Η εκούσια απουσία του περιγράμματος των σχημάτων και η συχνή τοποθέτηση χρωματικής μάζας σε μεγάλες επίπεδες επιφάνειες παίζουν εξέχοντα ρόλο στη δουλειά του. Το τελικό αποτέλεσμα της σύνθεσης αναδεικνύεται μέσα από την ένωση κηλίδων και γραμμών με χρώμα.
Αποφεύγει τους ουδέτερους τόνους, τα μαύρα, και τα γκρι που αφαιρούν από τα αντικείμενα τη φωτεινότητα που επιδιώκει. Η ζωγραφική του είναι έντιμη, χωρίς τεχνάσματα, με ψυχική γενναιοδωρία προς τον θεατή.
Επηρεασμένος από την Ανατολή εμπνέεται από τη φύση αλλά δεν την μιμείται. Σέβεται την παντοδυναμία της και εντάσσει τον άνθρωπο μέσα σ' αυτήν, άλλοτε κάνοντας την παρουσία του εμφανή και άλλοτε όχι.
Λάτρης της διονυσιακής αισθησιακής δημιουργίας, δείχνει έντονο ενδιαφέρον για την ατμόσφαιρα που μετουσιώνει τα αντικείμενα, όπως και για τις σκηνές που τις αγγίζει το φως.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Γράψτε ελεύθερα την άποψή σας!