Σάββατο, 19 Ιουνίου 2010

Εκρηξη τέχνης κι έμπνευσης στη Βασιλεία


Της Εφης Φαλίδα
Το ξεκίνημα έγινε το 1970 από μια πρωτοβουλία ελβετών ιδιοκτητών γκαλερί. Από τότε και έως τις μέρες μας, το «Αrt Βasel» στην πόλη της Ελβετίας θεωρείται ένα από τα σημαντικότερα ραντεβού της τέχνης
Στη Βασιλεία της Ελβετίας ο κόσμος της τέχνης απολαμβάνει τους μόχθους του. Αν είσαι καλλιτέχνης, το «Αrt Βasel» είναι ένας στόχος υψηλός. Αποτελεί ένδειξη ότι θα πας καλά στην αγορά της σύγχρονης τέχνης. Σημαίνει ότι το έργο σου θα γίνει μέρος μιας αξιόλογης ιδιωτικής συλλογής, ότι το όνομά σου θα αρχίσει να κυκλοφορεί σε σελίδες εφημερίδων κι εντύπων τέχνης, ότι θα δέχεσαι αιτήματα συνεργασιών με άλλες ειδικότητες για σπουδαία ιδρύματα τέχνης.

Η Βασιλεία μεταμορφώνεται σε ένα πάρκο όπου κάθε μορφή δημιουργίας έχει τη θέση της ανάμεσα σε περίπτερα, ειδικούς χώρους, χώρους τέχνης που φιλοξενούν πίνακες ζωγραφικής, σχέδια, γλυπτά, εγκαταστάσεις, φωτογραφίες, περφόρμανς, βίντεο αρτ, εκδόσεις. Τα φτηνά έργα των ανερχόμενων καλλιτεχνών εκτίθενται δίπλα σε εκείνα των δημιουργών με αξία πολλών εκατομμυρίων και τόπο έκθεσης τις αίθουσες μουσείων. Η φετινή «Αrt 41 Βasel» δίνει έμφαση στους σταρ της τέχνης: Μάθιου Μπάρνεϊ, Ζαν-Μισέλ Μπασκιά, Φελίξ Γκονζάλεζ-Τόρες, Ρόντνι Γκράχαμ, Γκαμπριέλ Ορόσκο, είναι τα ονόματα που προσελκύουν τους δεκάδες χιλιάδες καλλιτέχνες, διευθυντές μουσείων, συλλέκτες, γκαλερίστες, επιμελητές τέχνης, φιλότεχνους. Οι μεγάλες διοργανώσεις τέχνης έχουν ιδιαίτερο ενδιαφέρον, καθώς ανάμεσα στις μεγάλες υπογραφές εμφανίζονται τα νέα ταλέντα. Στην έκθεση της Βασιλείας, που ολοκληρώνεται αύριο το απόγευμα, η ενότητα «Αrt State-ments» παρουσιάζει τα μεμονωμένα έργα 26 καλλιτεχνών από μικρότερες γκαλερί 17 χωρών, τα οποία δημιουργήθηκαν ειδικά για τη φετινή έκθεση και διαγωνίζονται για τη διάκριση Βaloise Αrt Ρrize και το χρηματικό έπαθλο των 30.000 ελβετικών φράγκων. Οπως το έργο του Σαμ Λέβιτ (Νέα Υόρκη), μια σύνθεση εικόνων και λέξεων τις οποίες επεξεργάζεται γραφιστικά με διαφορετικούς τρόπους για να σχολιάσει την εξέλιξη της τυπογραφίας και την κυριαρχία της ψηφιακής επεξεργασίας των φωτογραφιών και των εντύπων. Ενώ η Κλερ Χούπερ (Λονδίνο) στο φιλμ «Νyx» παρουσιάζει έναν νεαρό που ακολουθεί μια θεά της νύχτας και τη διαδρομή της στο βερολινέζικο Μετρό, όπου εμφανίζονται φιγούρες που θυμίζουν Ερινύες και τον κυνηγούν για να τον τιμωρήσουν «για τα εγκλήματα εναντίον της φύσης».

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Γράψτε ελεύθερα την άποψή σας!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...